• Hashtagfemti

Slik holder du motivasjonen oppe i mørketiden.


Det er lettere å holde motivasjonen oppe gjennom sommerens lyse og varme kvelder. Her er fem tips til å komme deg i løpe-skoene, selv om sofaen lokker.


1. Alt er bedre enn ingenting Bruk det mantraet når du sliter med motivasjonen. Lur deg selv til å ta en liten overkommelig tur på for eksempel 5 minutter. Ofte vil du oppleve at når du først er i gang, løper du gjerne lenger enn du har tenkt.


2. Unngå sofaen Det er vanskelig å komme opp av den når du først har slengt deg nedpå. Prøv derfor å ta løpeturen rett før eller etter jobb. Ta på løpetøyet så fort du står opp eller kommer inn døra. Da er det vanskeligere å stå over.


3. Løp med andre Det er mye lettere å komme deg ut når du har forpliktet deg overfor andre enn bare deg selv. En løpepartner vil ofte også heve kvaliteten på løpeturene deres. Dere vil løpe raskere og lenger enn hvis du bare løp for deg selv.


4. Sett av tid til løpingen Presser du bare løpeturene inn der det måtte passe i en ellers travel hverdag, blir det vanskelig. Løp derfor på faste tider, så både du og familien din vet at du skal trene. Skriv eventuelt treningen opp i kalenderen.


5. Nyt det Vinter- løping er hardt, kaldt og vått, men det er også en unik mulighet for å få noe tid for deg selv uten blinkende smarttelefoner eller at andre gjør krav på deg, så ta på deg godt med klær, og kom deg ut i skogen og få renset hodet.

15 visninger

Følg

  • Spotify Social Ikon
  • Facebook Social Ikon
  • Instagram

©2019 by Hashtagfemti. Proudly created with Wix.com